EN TR
Ürün Grubumuz
Topray Solar (Güneş Paneli) Axitec Solar (Güneş Paneli) Bluesun (Güneş Paneli) Lorentz Güneş Panelleri Lorentz Solar Sulama Sistemleri Lorentz Solar Takip Sistemleri Solar-Log Platinum (On Grid İnverter) AE Conversıon (Mikro İnverter) Victron Enerji (Tam Sinüs Off Grid İnverter) Victron Enerji (Solar Şarj Kontrol Cihazı) Provista-Ecoboxx (Güneş Enerjili Taşınabilir Sistemi) Provista-Solar Şarj Kontrol Cihazı Provista-Off Grid İnverter Provista-On Grid İnverter Ep Solar-Regülatör Hacked by Turksiberkonseyi.com / uyarı açıklarınızı kapatınız

Marine

Güneş Enerjili Tekne Uygulamaları.

Güneş Enerji Sistemlerinin yoğun olarak kullanıldığı diğer bir uygulama alanı ise teknelerdir. Teknelerde güneş enerji sistemleri genellikle aküleri şarj etmek amacıyla kullanılır.

Teknelerde aküler genellikle motor çalıştırılmak sureti ile şarj edilir fakat bu yöntem uzun süre konaklama yapıldığı zamanlarda fazladan yakıt israfına ve çevre kirliliğine sebep olur. Ayrıca yükün fazla olduğu durumlarda motorun çalışması akülere gerekli enerjiyi sağlamamaktadır. Burada en uygun çözüm akü bankasını güneş panelleri kullanarak şarj etmektir.

Güneş Enerjili Tekne Uygulamalarında Kullanılan Ekipmanlar:

• Güneş Paneli: Güneş panel, sistemin üreteci konumunda olması sebebiyle doğru bir şekilde tasarımlandırılmalıdır. Panel boyutlandırılması yapılırken yıl boyunca gündüz süresinin en kısa olduğu zaman (21 Aralık) değerleri alınmalı ve bu gündeki güneş ısınım değerlerine göre sistem simülasyonu yapılmalıdır. Çoğu zaman sistem

tasarımındaki en büyük panel seçiminde yapılmaktadır. Teknelerde elektrik ihtiyacı genellikle yaz aylarında önem kazansa da panel boyutunun hatalı seçilmesi sistemin kıs aylarında verimli çalışmamasına neden verimli çalışmamasına neden olacaktır.

• Şarj Regülatörü: Şarj regülatörü panelden aküye gelen akımı kontrol eden elektronik bir cihazdır. Akünün fazla şarj ve deşarj olmasını engeller.

Güneş Enerjili Tekne Enerji Sistemlerinin Avantajları:

• Sadece ilk yatırım maliyeti vardır.

• Motor çalıştırılmak istenmediği durumlarda akülerin boşalmasını engeller.

• Yakıttan tasarruf sağlar.

• İsletme maliyeti hemen hemen sıfırdır. (gerekli durumlardaki bakım maliyetleri hariç)

• Elektriksel kayıplar azdır.

• Montajı kolaydır.

• Şebekeye bağımlılık yoktur.

• ihtiyaca göre AC/DC elektrik üretebilme seçeneği vardır.

Sistem tasarımında üzerinde durulması gereken noktalar:

• Günlük enerji ihtiyacı.

• Günlük çalışma süresi.

• Motor çalıştırılmadan geçirilen konaklama süresi.

• Yılın en kötü güneşlenme değerine göre tasarım.

• Akünün otonomi süresi.